Buitenboordmotoren
Elektromotoren

Vis- en toerboten

Accu's en laders

Dieptemeters/visvinders

Reparatie/onderhoud
Bootaccessoires
Aanbiedingen
Occasions
Adres/contact

ENSINK WATERSPORT

Ensink watersport is officieel Suzuki dealer en door Suzuki gecertificeerd onderhouds en reparatiestation. Wij Hebben jaren geleden bewust en heel afgewogen voor Suzuki gekozen omdat in onze ogen Suzuki kwalitatief geweldige buitenboordmotoren maakt en 's werelds grootste producent voor buitenboordmotoren is.

Klik hier voor een spectaculaire promo van de Roughneck808 met een Suzuki DF300

DF2.5

's werelds lichtste watergekoelde viertakt buitenboordmotor

Met een gewicht van slechts 13 kg is dit de lichtste watergekoelde buitenboordmotor die er te vinden is. Dat is een enorm voordeel als u de motor regelmatig wilt vervoeren.

Met een cilinderinhoud van 68cc en een bovenliggende nokkenas levert de DF2.5 meer dan genoeg vermogen voor de meeste opblaasbare boten en dinkeys. Tevens heeft de motor een speciaal systeem om het aantrekken van de motor te verlichten. Hierdoor kunnen ook ouderen en kinderen deze motor over het algemeen gemakkelijk starten. Het electronische (dus contactpuntloze) ontstekingssysteem zorgt voor een probleemloze ontsteking en zorgt verder voor een schone verbranding waardoor de motor weinig brandstof verbruikt en dus ook erg milieu vriendelijk is. Verder is deze lichte motor voorzien van een vrij-stand. De propeller draait dus niet zodra u de motor start. Wel zo veilig en lang niet standaard in deze klasse.

Klik hier voor de uitgebreide specificaties.

Wilt u deze motor horen lopen? klik dan hier voor een filmpje

 

 

DF4, DF5, DF6

Lichtgewichte watergekoelde viertakt buitenboordmotoren

Met een gewicht van slechts 25-26 kg (kortstaart resp. langstaart) behoren deze motoren tot de lichtste in hun klasse. Een enorm voordeel als u de motor regelmatig wilt vervoeren.

Deze motoren hebben een cilinderinhoud van 138cc en een bovenliggende nokkenas. Standaard zijn deze motoren knuppel bediend maar afstandsbediening is als optie mogelijk.

Al deze modellen zijn voorzien van een vooruit-neutraal-achteruit schakeling. Verder zijn ze maar liefst 180 graden draaibaar.

De DF4 is standaard alleen voorzien van een 1,5 liter geintegreerde tank. De DF5 en DF6 motoren hebben daarnaast standaard een aansluiting voor een externe brandstoftank.

Een 12V 6 Ampere lichtspoel is tevens als optie leverbaar.

Klik hier voor de uitgebreide specificaties.

Klik hier voor een filmpje van de DF6 achter een suzumar320

DF9.9 en DF15

Extreem soepele, betrouwbare en zuinige midrange motoren

Als u een betrouwbare twee cilinder motor zoekt om afstanden mee af te leggen of voor (intensief) professioneel gebruik, dan bent u bij Suzuki met deze motoren aan het juiste adres. Suzuki heeft bij deze modellen bewust eens niet gemikt op het allerlaagste gewicht, aangezien een motor van meer dan 40 kg. toch niet als echt draagbaar beschouwd wordt, maar wel op betrouwbaarheid en duurzaamheid. De cilinderinhoud is met 302cc daarom beduidend groter dan de meeste concurrenten. Met een grotere cilinderinhoud is het toerental lager en daarmee ook de slijtage terwijl de motor meer koppel levert bij lage toeren en daarmee beter accellereert.

De beide modellen zijn voorzien van ver doorontwikkelde elektronische ontsteking, gesmede aluminium drijfstangen, een betrouwbare krukas uit één stuk en een waarschuwingssysteem voor een te lage oliedruk. Leverbaar naar keuze: elektrische of handstart en met stuurstang of afstandbediening.

Klik hier voor de uitgebreide specificaties.

Klik hier voor een filmpje van de DF15 achter een suzumar350

DF25

Zeer lichte, betaalbare en vooral zuinige V2 motor

Met een gewicht vanaf 69 Kg is deze zeer compacte motor een zeer lichte motor met een hoog koppel. Daardoor heeft de motor een goede accelleratie. Met een adviesverkoopprijs vanaf 2999 Euro (!) heeft u een 25 Pk motor voor een prijs waar concurrerende merken vaak niet eens een 15Pk voor aanbieden.

De DF25 is zowel in kortstaart als in langstaart verkrijgbaar. De knuppelbediende modellen zijn zowel handgestart als electrisch gestart verkrijgbaar.

Het meest populaire model voor vooral visboten, de DF25EL (knuppelbediend, electrisch gestart langstaart) heeft een adviesverkoopprijs van 3699 Euro. Wij kunnen deze motor geheel vaarklaar aanbieden voor slechts 3299 Euro.

Klik hier voor de uitgebreide specificaties.

DF40 en DF50

Zo stil, aan de koelwaterstraal hoor je dat hij loopt.

Ongeacht het type boot dat u vaart, uw boot moet doen wat u hem opdraagt. Dankzij de multipoint elektronische brandstofinjectie, de directe ontsteking, het puls-afhankelijke inlaatspruitstuk en de watergekoelde brandstofgalerij starten deze motoren direct, draaien ze uitermate soepel stationair, zorgen ze voor een flitsende acceleratie en leveren ze ruim voldoende vermogen.

ZWIJGEN IS GOUD. De DF50 en DF40 mogen worden gezien, maar niet worden gehoord. Dat laatste wordt gerealiseerd door de strak sluitende ommanteling, de drievoudige demper met uitlaat door de schroefnaaf en de lange inlaatkanalen. Dankzij het stationair regelsysteem van Suzuki draaien de motoren met een laag toerental en zijdezacht stationair.

VAAR GERUST DE POMP VOORBIJ. Met een brandstofverbruik dat tot 75% lager is dan dat van vergelijkbare 2-takt motoren en tot 30% lager dan dat van concurrerende 4-takt motoren met carburateur, kunt u op een tankinhoud langer vissen en varen. Het soepele, stille en rookvrije draaien van deze motoren maakt het varen tot een genot.

ZORGELOOS VAREN. De in olie draaiende, zelfstellende distributieketting, de sterke, uit één stuk gesmede krukas, het roestvrijstalen waterpomphuis, de dubbele waterinlaat, het zelfdiagnosesysteem en het speciale koelsysteem staan garant voor een lange levensduur.

Klik hier voor de uitgebreide specificaties.

DF60 en DF70

KRACHT EN INTELLIGENTIE De geavanceerde elektronische brandstofinjectie van Suzuki en het puls-afhankelijke inlaatsysteem met waterkoeling zorgen voor een directe reactie op gasgeven, veel trekkracht in het middentoerengebied en een vermogen bij volgas waar geen einde aan lijkt te komen. Deze 4-takt motoren zijn perfect geschikt - en de beste keus - voor uiteenlopende boten, van visboten tot boten geschikt voor op zee en motorcruisers.

KOEL EN CLEAN Het unieke watergekoelde inlaatspruitstuk en de eveneens watergekoelde brandstofgalerij van Suzuki zorgen ervoor dat de motortemperatuur onder alle omstandigheden op de juiste waarde wordt gehouden. De soepele, stille en rookvrij draaiende motoren maken het varen tot een waar genoegen.

NIET VAN HUN STUK TE BRENGEN Deze 4-takt motoren hebben snel een uitstekende reputatie op het gebied van betrouwbaarheid opgebouwd. Zaken als de uit één stuk gesmede krukas, het superieure koelsysteem, het roestvrijstalen waterpomphuis en het zelfdiagnosesysteem zorgen ervoor dat de Suzuki DF70 en DF60 blijven draaien, seizoen na seizoen

De NIEUWE DF70, DF80 en DF90

COMPLEET NIEUW !! Suzuki Marine heeft de zaken bij de introductie van de nieuwe DF serie groots aangepakt. Maar liefst drie, volledig nieuw ontworpen, motoren verstevigen Suzuki’s toonaangevende positie op de buitenboordmotorenmarkt.

Uitgangspunt voor de nieuwe DF70, 80 en 90 was dat ze niet alleen de zuinigste, maar ook de best presterende buitenboordmotoren in hun klasse zouden moeten worden. Omdat te bereiken was het niet genoeg om het bestaande motoren aan te passen. Nieuwe mijlpalen konden alleen gerealiseerd worden door volledige nieuwe motoren te ontwerpen en dat is dan ook precies wat de Suzuki ingenieurs gedaan hebben.

PRESTATIE EN INNOVATIE. Kenmerkend voor deze nieuwe Suzuki’s zijn de geavanceerde technologieën. Technieken die eerst uitsluitend voorbehouden waren aan de zware topmodellen, zijn nu ook in deze serie toegepast. Het resultaat is verbluffend: de nieuwe DF70, 80 en 90 hebben de lat in hun klasse aanzienlijk hoger weten te leggen: motoren die niet alleen snel, stil en zuinig zijn, maar ook zeer licht en compact. Daardoor vormen de nieuwe DF70,80 en 90 de ideale aandrijving voor een breed scala aan boten.

klik hier voor de uitgebreide specificaties.

DF90, DF100 en DF115

AANTREKKELIJKE EIGENSCHAPPEN. Digitale multipoint elektronische brandstofinjectie, dubbele bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen per cilinder, een speciaal afgestemd en watergekoeld inlaatspruitstuk, een watergekoelde brandstofgalerij en een 4-in-2-in-1 uitlaatsysteem zijn slechts enkele van de kenmerken die van deze motoren zulke verkoopsuccessen maken.

EEN LANGE ADEM. Of u nu over spiegelglad wateroppervlak scheert, de Noordzee bevaart of aan het vissen bent op zeebaars of tonijn, de zuinige Suzuki 4-takt haalt het maximale uit iedere liter brandstof. De exacte, computergeregelde brandstofinjectie zorgt voor optimale prestaties bij elke belasting, temperatuur of hoogte.

GEMAKKELIJK EN GEZOND GEZELSCHAP. U kunt zich geen beter vaarpartner wensen. De digitale ontsteking zorgt ervoor dat de motor direct na het omdraaien van de contactsleutel aan slaat. De soepele, stille en rookvrij draaiende motoren maken het varen tot een waar genoegen.

WERKPAARDEN. De gesmede, eendelige krukas, het zelfdiagnosesysteem, de roestvrijstalen waterpomp en de in olie draaiende, zelfstellende distributieketting zijn slechts enkele redenen voor Suzuki's reputatie op het gebied van duurzaamheid. Door de betrouwbaarheid en duurzaamheid van uw Suzuki, kunt u op uw gemak maximaal genieten van uw vrije tijd.

klik hier voor de uitgebreide specificaties.

DF140, DF150 en DF175

MEER VERMOGEN WAAR U HET NODIG HEEFT. Suzuki's ingenieurs hebben de nieuwste 4-takt technologie gebruikt om de sterkste Suzuki 4 cilinder buitenboord motoren ooit te bouwen. De DF175 maakt hier volledig gebruik van.

Een continue variabele kleptiming systeem, zoals u ook terug vind op het vlaggenschip de DF300, zorgt voor een sterk middengebied. Het topvermogen wordt verzorgd door de variabele inlaatkanalen die een betere luchttoevoer mogelijk maken.

DE GROOTSTE CILNDERINHOUD MET HET LAAGSTE GEWICHT IN HUN KLASSE. Suzuki's talent voor het leveren van veel vermogen met tegelijkertijd compacte afmetingen wordt weer zeer duidelijk bij deze twee in lijn vier cilinder motoren. Met een cilinderinhoud van 2,867 cm3 voor de DF 175/DF150 en respectievelijk 2,044 cm3 voor de DF140, maken dit de grootste motorformaten in hun klasse. Deze grote cilinderinhoud zorgt voor een enorme acceleratie, dit betekent echter niet dat de motor daarom groter en zwaarder is, integendeel Suzuki's ingenieurs hebben deze 4-takten tot de lichtste in hun klasse gemaakt.

LAAG BRANDSTOFGEBRUIK DOOR SUZUKI TECHNOLOGIE. De Top Performance modellen leveren enorme prestaties maar niet ten koste van het verbruik. Door gebruik te maken van een 32 bits computer voor een optimale brandstof regeling, voldoen deze motoren ruimschoots aan de EURO1 emissie norm. Ook zijn ze gekwalificeerd voor de 2006 EPA norm.

VERMOGEN OMZETTEN IN SNELHEID. De DF175, DF150 en DF140 zijn ontworpen voor het gebruik van een grotere diameter propeller en zijn uitgevoerd met een krachtige overbrengsverhouding. De combinatie van een grotere propeller en een grotere overbrengsverhouding geeft een superieure acceleratie over het gehele toerengebied. Dit wordt zeer gewaardeerd bij gebruik op sportboten.

MULTIFUNCTIONEEL. Een offset aandrijfas en een gecombineerde nokkenasaandrijving maken de Top Performance motoren zeer compact en optimaliseren de balans op de spiegel. De motoren zijn geschikt voor uiteenlopende boten, van sportboten tot zeewaardige boten en motorcruisers. Een dubbele montage (tegengestelde draairichting leverbaar) achter een consoleboot of catamaran voor een nog sportievere belevenis.

GEMAK DIENT DE MENS. Suzuki buitenboordmotoren zijn dusdanig ontworpen dat u van al het gemak wordt voorzien. De motoren beschikken over hoog rendement dynamo's waardoor het geen probleem is accessoires te monteren. Tevens beschikken zij over watergekoelde en geïsoleerde gelijkrichters die het mogelijk maken twee accu's aan te sluiten. Ook is er een schakelaar gemonteerd die het omhoog brengen van de motor begrenst.

Deze motoren zijn zo stil dat klotsend water meer geluid maakt dan de motor. Klik hier voor een filmpje.

DF200, DF225 en DF250

INNOVATIE OP HET WATER. Profiteer van de meest geavanceerde 4-takt technologie op buitenboordmotorgebied. Zaken als het variabel luchtinlaatsysteem, de variabele kleptiming en de krachtige 32-bit computer van het elektronische geregelde brandstofinspuitsysteem zorgen voor een optimaal koppel bij lage en hoge toerentallen. Het smalste V-blok op de markt resulteert in een compact, uitgebalanceerd ontwerp dat perfect past bij de moderne boten van vandaag. De tweevoudige overbrenging met de laagste overbrengingsverhouding zorgt voor een verbluffende acceleratie en een uiterst hoge topsnelheid. Ons exclusieve 55° V-blok en de offset aandrijfas van de Suzuki V6 4-takt motoren resulteren in een smal en compact design, perfect geschikt voor uiteenlopende soorten boten. Door dit design wordt het zwaartepunt naar voren toe verplaatst, voor een betere balans en minder trillingen.

ALTIJD VERMOGEN BESCHIKBAAR. Met een cilinderinhoud van 3,6 liter (de grootste in deze klasse), de computergeregelde elektronische brandstofinjectie en de krachtige 2,29:1 eindoverbrenging, leveren de DF250, de DF225 en de DF200 een maximaal koppel over de gehele vermogensband. U heeft altijd voldoende vermogen achter de hand, of u nu de volle zee kiest, buitengaats rustig kruist of terug vaart naar de haven. De luchtgekoelde, krachtige 54 A dynamo levert ruimschoots voldoende energie voor alle elektronische componenten.

STERK MAAR SCHOON. Dankzij de geavanceerde technologie wordt het milieu zoveel mogelijk ontzien. Tank na tank ervaart u het lage brandstofverbruik en de stille, rookvrije werking bij het vissen met een sleeplijn, bij het varen met constante snelheid en bij het vol gas varen. Deze buitenboordmotoren zijn verder door de California Air Resources Board (CARB) bekroond met 3 sterren voor de uiterst lage uitstoot van schadelijke stoffen en voldoen aan de EPA 2006-normen.

ULTIEM UITHOUDINGSVERMOGEN. Zekerheid op zee. Net als topsporters gaan deze motoren er als een speer vandoor en blijven ze hun kracht leveren zolang u er behoefte aan heeft, totdat u weer terug bent in de haven. Dankzij het variabel luchtinlaatsysteem en het geavanceerde koelsysteem raken deze motoren nooit vermoeid, ook niet als u vist op volle kracht.

DF300

DF300: DE KRACHTIGSTE SUZUKI OOIT!

DE NIEUWE STANDAARD IN DE MARKT. Met de introductie van de DF300 heeft Suzuki een viertakt buitenboordmotor geproduceerd die zijn weerga niet kent. De DF300 is de krachtigste motor in zijn soort, niet alleen compact, maar ook licht in gewicht en gestroomlijnd. Dit maakt hem de perfecte keuze voor consoleboten en RIB’s die power en performance vragen. Met een inhoud van 4 liter, heeft deze nieuwe buitenboordmotor de grootste cilinderinhoud van alle Suzuki buitenboordmotoren die er ooit gemaakt zijn. Door het hoge koppel (360 Nm) is de DF300 ideaal voor zwaar beladen boten. Wanneer je de elektronische remote control naar voren beweegt voel je de acceleratie van de boot toe nemen totdat deze zijn topsnelheid haalt! Bovendien wordt de DF300 standaard zeer compleet afgeleverd inclusief meters, schakelkast en propeller. Klik hier voor een filmpje

LICHT GEWICHT, GROTE PRESTATIES. Suzuki heeft met de DF300 een motor gelanceerd die zeer geschikt is voor de hedendaagse moderne sportboten. Met een gewicht van slechts 274 kg voor de extra langstaart (279 kg voor ultra langstaart) versie, is de DF300 de lichtste in zijn soort en lichter dan zijn concurrentie. Het lage gewicht komt mede door unieke gewichtbesparende technieken, zoals nieuwe “Alumite-coated” gesmede aluminium zuigers, die zijn gemonteerd aan de drijfstang d.m.v. holle pistonpennen.

PERFECTE CONTROLE. De DF300 is de eerste Suzuki outboard die gebruik maakt van Suzuki's Precision Control System, een zeer geavanceerd elektronisch fly-by-wire versnelling/gasklep afstandsbediening systeem. Een offset aandrijfas, VVT (variabele kleppen timing), tweevoudige overbrenging en multi-point sequentieel elektronisch brandstofinfjectiesysteem zijn slechts enkele technieken waar de DF300 gebruik van maakt. De DF300 is ook ontworpen met de tegenwoordig zeer strenge milieu-eisen. Met zijn lage emissie-uitstoot en een uitstekend brandstofmanagement systeem voor iedere boot zet de DF300 de standaard in de 4-takt markt!

NIEUWSTE TECHNIEKEN. De DF300 zit vol met geavanceerde technieken, zoals een computergestuurd multi-point sequentieel brandstofinjectiesysteem, een in olie draaiende, zelfstellende distributieketting en een nieuw ontworpen hydrodynamisch staartstuk. Counterrotatie is beschikbaar op zowel de extra als de ultra langstaart.

ALTIJD PARAAT. Suzuki ontwerpers weten hoe belangrijk het is om een geheel arsenaal aan geavanceerde elektronica te hebben voor de moderne booteigenaars. Daarom hebben ze een krachtige 12V 54 Amp wisselstroomgenerator toegepast die genoeg vermogen levert voor GPS kaartplotters en radar. De DF300 heeft ook een duo circuit oplaadsysteem dat kan worden gebruikt om een duo-batterij te voeden, vaak gebruikt op grotere boten.