Ensink watersport is officieel Suzuki dealer
en door Suzuki gecertificeerd onderhouds en reparatiestation. Wij Hebben
jaren geleden bewust en heel afgewogen voor Suzuki gekozen omdat in
onze ogen Suzuki kwalitatief geweldige buitenboordmotoren maakt en 's
werelds grootste producent voor buitenboordmotoren is.
Met een gewicht
van slechts 13 kg is dit de lichtste watergekoelde buitenboordmotor
die er te vinden is. Dat is een enorm voordeel als u de motor
regelmatig wilt vervoeren.
Met een cilinderinhoud
van 68cc en een bovenliggende nokkenas levert de DF2.5 meer dan
genoeg vermogen voor de meeste opblaasbare boten en dinkeys. Tevens
heeft de motor een speciaal systeem om het aantrekken van de motor
te verlichten. Hierdoor kunnen ook ouderen en kinderen deze motor
over het algemeen gemakkelijk starten. Het electronische (dus
contactpuntloze) ontstekingssysteem zorgt voor een probleemloze
ontsteking en zorgt verder voor een schone verbranding waardoor
de motor weinig brandstof verbruikt en dus ook erg milieu vriendelijk
is. Verder is deze lichte motor voorzien van een vrij-stand. De
propeller draait dus niet zodra u de motor start. Wel zo veilig
en lang niet standaard in deze klasse.
Met een gewicht
van slechts 25-26 kg (kortstaart resp. langstaart) behoren deze
motoren tot de lichtste in hun klasse. Een enorm voordeel als
u de motor regelmatig wilt vervoeren.
Deze motoren
hebben een cilinderinhoud van 138cc en een bovenliggende nokkenas.
Standaard zijn deze motoren knuppel bediend maar afstandsbediening
is als optie mogelijk.
Al deze modellen
zijn voorzien van een vooruit-neutraal-achteruit schakeling. Verder
zijn ze maar liefst 180 graden draaibaar.
De DF4 is
standaard alleen voorzien van een 1,5 liter geintegreerde tank.
De DF5 en DF6 motoren hebben daarnaast standaard een aansluiting
voor een externe brandstoftank.
Een 12V 6
Ampere lichtspoel is tevens als optie leverbaar.
Extreem
soepele, betrouwbare en zuinige midrange motoren
Als u een
betrouwbare twee cilinder motor zoekt om afstanden mee af te leggen
of voor (intensief) professioneel gebruik, dan bent u bij Suzuki
met deze motoren aan het juiste adres. Suzuki heeft bij deze modellen
bewust eens niet gemikt op het allerlaagste gewicht, aangezien
een motor van meer dan 40 kg. toch niet als echt draagbaar beschouwd
wordt, maar wel op betrouwbaarheid en duurzaamheid. De cilinderinhoud
is met 302cc daarom beduidend groter dan de meeste concurrenten.
Met een grotere cilinderinhoud is het toerental lager en daarmee
ook de slijtage terwijl de motor meer koppel levert bij lage toeren
en daarmee beter accellereert.
De beide modellen zijn voorzien van ver doorontwikkelde
elektronische ontsteking, gesmede aluminium drijfstangen, een
betrouwbare krukas uit één stuk en een waarschuwingssysteem voor
een te lage oliedruk. Leverbaar naar keuze: elektrische of handstart
en met stuurstang of afstandbediening.
Zeer
lichte, betaalbare en vooral zuinige V2 motor
Met een gewicht
vanaf 69 Kg is deze zeer compacte motor een zeer lichte motor
met een hoog koppel. Daardoor heeft de motor een goede accelleratie.
Met een adviesverkoopprijs vanaf 2999 Euro (!) heeft u een 25
Pk motor voor een prijs waar concurrerende merken vaak niet eens
een 15Pk voor aanbieden.
De DF25 is
zowel in kortstaart als in langstaart verkrijgbaar. De knuppelbediende
modellen zijn zowel handgestart als electrisch gestart verkrijgbaar.
Het meest
populaire model voor vooral visboten, de DF25EL (knuppelbediend,
electrisch gestart langstaart) heeft een adviesverkoopprijs van
3699 Euro. Wij kunnen deze motor geheel vaarklaar aanbieden voor
slechts 3299 Euro.
Zo stil,
aan de koelwaterstraal hoor je dat hij loopt.
Ongeacht
het type boot dat u vaart, uw boot moet doen wat u hem opdraagt.
Dankzij de multipoint elektronische brandstofinjectie, de directe
ontsteking, het puls-afhankelijke inlaatspruitstuk en de watergekoelde
brandstofgalerij starten deze motoren direct, draaien ze uitermate
soepel stationair, zorgen ze voor een flitsende acceleratie en
leveren ze ruim voldoende vermogen.
ZWIJGEN IS
GOUD. De DF50 en DF40 mogen worden gezien, maar niet worden gehoord.
Dat laatste wordt gerealiseerd door de strak sluitende ommanteling,
de drievoudige demper met uitlaat door de schroefnaaf en de lange
inlaatkanalen. Dankzij het stationair regelsysteem van Suzuki
draaien de motoren met een laag toerental en zijdezacht stationair.
VAAR GERUST
DE POMP VOORBIJ. Met een brandstofverbruik dat tot 75% lager is
dan dat van vergelijkbare 2-takt motoren en tot 30% lager dan
dat van concurrerende 4-takt motoren met carburateur, kunt u op
een tankinhoud langer vissen en varen. Het soepele, stille en
rookvrije draaien van deze motoren maakt het varen tot een genot.
ZORGELOOS
VAREN. De in olie draaiende, zelfstellende distributieketting,
de sterke, uit één stuk gesmede krukas, het roestvrijstalen waterpomphuis,
de dubbele waterinlaat, het zelfdiagnosesysteem en het speciale
koelsysteem staan garant voor een lange levensduur.
KRACHT EN INTELLIGENTIE De geavanceerde elektronische
brandstofinjectie van Suzuki en het puls-afhankelijke inlaatsysteem
met waterkoeling zorgen voor een directe reactie op gasgeven,
veel trekkracht in het middentoerengebied en een vermogen bij
volgas waar geen einde aan lijkt te komen. Deze 4-takt motoren
zijn perfect geschikt - en de beste keus - voor uiteenlopende
boten, van visboten tot boten geschikt voor op zee en motorcruisers.
KOEL EN CLEAN Het unieke watergekoelde inlaatspruitstuk
en de eveneens watergekoelde brandstofgalerij van Suzuki zorgen
ervoor dat de motortemperatuur onder alle omstandigheden op de
juiste waarde wordt gehouden. De soepele, stille en rookvrij draaiende
motoren maken het varen tot een waar genoegen.
NIET VAN HUN STUK TE BRENGEN Deze 4-takt motoren
hebben snel een uitstekende reputatie op het gebied van betrouwbaarheid
opgebouwd. Zaken als de uit één stuk gesmede krukas, het superieure
koelsysteem, het roestvrijstalen waterpomphuis en het zelfdiagnosesysteem
zorgen ervoor dat de Suzuki DF70 en DF60 blijven draaien, seizoen
na seizoen
De NIEUWE
DF70, DF80 en DF90
COMPLEET NIEUW !! Suzuki Marine heeft de zaken
bij de introductie van de nieuwe DF serie groots aangepakt. Maar
liefst drie, volledig nieuw ontworpen, motoren verstevigen Suzuki’s
toonaangevende positie op de buitenboordmotorenmarkt.
Uitgangspunt voor de nieuwe DF70, 80 en 90 was
dat ze niet alleen de zuinigste, maar ook de best presterende
buitenboordmotoren in hun klasse zouden moeten worden. Omdat te
bereiken was het niet genoeg om het bestaande motoren aan te passen.
Nieuwe mijlpalen konden alleen gerealiseerd worden door volledige
nieuwe motoren te ontwerpen en dat is dan ook precies wat de Suzuki
ingenieurs gedaan hebben.
PRESTATIE EN INNOVATIE. Kenmerkend voor deze nieuwe
Suzuki’s zijn de geavanceerde technologieën. Technieken die eerst
uitsluitend voorbehouden waren aan de zware topmodellen, zijn
nu ook in deze serie toegepast. Het resultaat is verbluffend:
de nieuwe DF70, 80 en 90 hebben de lat in hun klasse aanzienlijk
hoger weten te leggen: motoren die niet alleen snel, stil en zuinig
zijn, maar ook zeer licht en compact. Daardoor vormen de nieuwe
DF70,80 en 90 de ideale aandrijving voor een breed scala aan boten.
AANTREKKELIJKE EIGENSCHAPPEN. Digitale multipoint
elektronische brandstofinjectie, dubbele bovenliggende nokkenassen,
4 kleppen per cilinder, een speciaal afgestemd en watergekoeld
inlaatspruitstuk, een watergekoelde brandstofgalerij en een 4-in-2-in-1
uitlaatsysteem zijn slechts enkele van de kenmerken die van deze
motoren zulke verkoopsuccessen maken.
EEN LANGE ADEM. Of u nu over spiegelglad wateroppervlak
scheert, de Noordzee bevaart of aan het vissen bent op zeebaars
of tonijn, de zuinige Suzuki 4-takt haalt het maximale uit iedere
liter brandstof. De exacte, computergeregelde brandstofinjectie
zorgt voor optimale prestaties bij elke belasting, temperatuur
of hoogte.
GEMAKKELIJK EN GEZOND GEZELSCHAP. U kunt zich
geen beter vaarpartner wensen. De digitale ontsteking zorgt ervoor
dat de motor direct na het omdraaien van de contactsleutel aan
slaat. De soepele, stille en rookvrij draaiende motoren maken
het varen tot een waar genoegen.
WERKPAARDEN. De gesmede, eendelige krukas, het
zelfdiagnosesysteem, de roestvrijstalen waterpomp en de in olie
draaiende, zelfstellende distributieketting zijn slechts enkele
redenen voor Suzuki's reputatie op het gebied van duurzaamheid.
Door de betrouwbaarheid en duurzaamheid van uw Suzuki, kunt u
op uw gemak maximaal genieten van uw vrije tijd.
MEER VERMOGEN WAAR U HET NODIG HEEFT. Suzuki's
ingenieurs hebben de nieuwste 4-takt technologie gebruikt om de
sterkste Suzuki 4 cilinder buitenboord motoren ooit te bouwen.
De DF175 maakt hier volledig gebruik van.
Een continue variabele kleptiming systeem, zoals
u ook terug vind op het vlaggenschip de DF300, zorgt voor een
sterk middengebied. Het topvermogen wordt verzorgd door de variabele
inlaatkanalen die een betere luchttoevoer mogelijk maken.
DE GROOTSTE CILNDERINHOUD MET HET LAAGSTE GEWICHT
IN HUN KLASSE. Suzuki's talent voor het leveren van veel vermogen
met tegelijkertijd compacte afmetingen wordt weer zeer duidelijk
bij deze twee in lijn vier cilinder motoren. Met een cilinderinhoud
van 2,867 cm3 voor de DF 175/DF150 en respectievelijk 2,044 cm3
voor de DF140, maken dit de grootste motorformaten in hun klasse.
Deze grote cilinderinhoud zorgt voor een enorme acceleratie, dit
betekent echter niet dat de motor daarom groter en zwaarder is,
integendeel Suzuki's ingenieurs hebben deze 4-takten tot de lichtste
in hun klasse gemaakt.
LAAG BRANDSTOFGEBRUIK
DOOR SUZUKI TECHNOLOGIE. De Top Performance
modellen leveren enorme prestaties maar niet ten koste van het
verbruik. Door gebruik te maken van een 32 bits computer voor
een optimale brandstof regeling, voldoen deze motoren ruimschoots
aan de EURO1 emissie norm. Ook zijn ze gekwalificeerd voor de
2006 EPA norm.
VERMOGEN OMZETTEN IN SNELHEID. De DF175, DF150
en DF140 zijn ontworpen voor het gebruik van een grotere diameter
propeller en zijn uitgevoerd met een krachtige overbrengsverhouding.
De combinatie van een grotere propeller en een grotere overbrengsverhouding
geeft een superieure acceleratie over het gehele toerengebied.
Dit wordt zeer gewaardeerd bij gebruik op sportboten.
MULTIFUNCTIONEEL. Een offset aandrijfas en een
gecombineerde nokkenasaandrijving maken de Top Performance motoren
zeer compact en optimaliseren de balans op de spiegel. De motoren
zijn geschikt voor uiteenlopende boten, van sportboten tot zeewaardige
boten en motorcruisers. Een dubbele montage (tegengestelde draairichting
leverbaar) achter een consoleboot of catamaran voor een nog sportievere
belevenis.
GEMAK DIENT DE MENS. Suzuki buitenboordmotoren
zijn dusdanig ontworpen dat u van al het gemak wordt voorzien.
De motoren beschikken over hoog rendement dynamo's waardoor het
geen probleem is accessoires te monteren. Tevens beschikken zij
over watergekoelde en geïsoleerde gelijkrichters die het mogelijk
maken twee accu's aan te sluiten. Ook is er een schakelaar gemonteerd
die het omhoog brengen van de motor begrenst.
INNOVATIE OP HET WATER. Profiteer van de meest
geavanceerde 4-takt technologie op buitenboordmotorgebied. Zaken
als het variabel luchtinlaatsysteem, de variabele kleptiming en
de krachtige 32-bit computer van het elektronische geregelde brandstofinspuitsysteem
zorgen voor een optimaal koppel bij lage en hoge toerentallen.
Het smalste V-blok op de markt resulteert in een compact, uitgebalanceerd
ontwerp dat perfect past bij de moderne boten van vandaag. De
tweevoudige overbrenging met de laagste overbrengingsverhouding
zorgt voor een verbluffende acceleratie en een uiterst hoge topsnelheid.
Ons exclusieve 55° V-blok en de offset aandrijfas van de Suzuki
V6 4-takt motoren resulteren in een smal en compact design, perfect
geschikt voor uiteenlopende soorten boten. Door dit design wordt
het zwaartepunt naar voren toe verplaatst, voor een betere balans
en minder trillingen.
ALTIJD VERMOGEN BESCHIKBAAR. Met een cilinderinhoud
van 3,6 liter (de grootste in deze klasse), de computergeregelde
elektronische brandstofinjectie en de krachtige 2,29:1 eindoverbrenging,
leveren de DF250, de DF225 en de DF200 een maximaal koppel over
de gehele vermogensband. U heeft altijd voldoende vermogen achter
de hand, of u nu de volle zee kiest, buitengaats rustig kruist
of terug vaart naar de haven. De luchtgekoelde, krachtige 54 A
dynamo levert ruimschoots voldoende energie voor alle elektronische
componenten.
STERK MAAR SCHOON. Dankzij de geavanceerde technologie
wordt het milieu zoveel mogelijk ontzien. Tank na tank ervaart
u het lage brandstofverbruik en de stille, rookvrije werking bij
het vissen met een sleeplijn, bij het varen met constante snelheid
en bij het vol gas varen. Deze buitenboordmotoren zijn verder
door de California Air Resources Board (CARB) bekroond met 3 sterren
voor de uiterst lage uitstoot van schadelijke stoffen en voldoen
aan de EPA 2006-normen.
ULTIEM UITHOUDINGSVERMOGEN. Zekerheid op zee.
Net als topsporters gaan deze motoren er als een speer vandoor
en blijven ze hun kracht leveren zolang u er behoefte aan heeft,
totdat u weer terug bent in de haven. Dankzij het variabel luchtinlaatsysteem
en het geavanceerde koelsysteem raken deze motoren nooit vermoeid,
ook niet als u vist op volle kracht.
DF300
DF300: DE KRACHTIGSTE SUZUKI OOIT!
DE NIEUWE STANDAARD IN DE MARKT. Met de introductie
van de DF300 heeft Suzuki een viertakt buitenboordmotor geproduceerd
die zijn weerga niet kent. De DF300 is de krachtigste motor in
zijn soort, niet alleen compact, maar ook licht in gewicht en
gestroomlijnd. Dit maakt hem de perfecte keuze voor consoleboten
en RIB’s die power en performance vragen. Met een inhoud van 4
liter, heeft deze nieuwe buitenboordmotor de grootste cilinderinhoud
van alle Suzuki buitenboordmotoren die er ooit gemaakt zijn. Door
het hoge koppel (360 Nm) is de DF300 ideaal voor zwaar beladen
boten. Wanneer je de elektronische remote control naar voren beweegt
voel je de acceleratie van de boot toe nemen totdat deze zijn
topsnelheid haalt! Bovendien wordt de DF300 standaard zeer compleet
afgeleverd inclusief meters, schakelkast en propeller. Klik
hier voor een filmpje
LICHT GEWICHT, GROTE PRESTATIES. Suzuki heeft
met de DF300 een motor gelanceerd die zeer geschikt is voor de
hedendaagse moderne sportboten. Met een gewicht van slechts 274
kg voor de extra langstaart (279 kg voor ultra langstaart) versie,
is de DF300 de lichtste in zijn soort en lichter dan zijn concurrentie.
Het lage gewicht komt mede door unieke gewichtbesparende technieken,
zoals nieuwe “Alumite-coated” gesmede aluminium zuigers, die zijn
gemonteerd aan de drijfstang d.m.v. holle pistonpennen.
PERFECTE CONTROLE. De DF300 is de eerste Suzuki
outboard die gebruik maakt van Suzuki's Precision Control System,
een zeer geavanceerd elektronisch fly-by-wire versnelling/gasklep
afstandsbediening systeem. Een offset aandrijfas, VVT (variabele
kleppen timing), tweevoudige overbrenging en multi-point sequentieel
elektronisch brandstofinfjectiesysteem zijn slechts enkele technieken
waar de DF300 gebruik van maakt. De DF300 is ook ontworpen met
de tegenwoordig zeer strenge milieu-eisen. Met zijn lage emissie-uitstoot
en een uitstekend brandstofmanagement systeem voor iedere boot
zet de DF300 de standaard in de 4-takt markt!
NIEUWSTE TECHNIEKEN. De DF300 zit vol met geavanceerde
technieken, zoals een computergestuurd multi-point sequentieel
brandstofinjectiesysteem, een in olie draaiende, zelfstellende
distributieketting en een nieuw ontworpen hydrodynamisch staartstuk.
Counterrotatie is beschikbaar op zowel de extra als de ultra langstaart.
ALTIJD PARAAT. Suzuki ontwerpers weten hoe belangrijk
het is om een geheel arsenaal aan geavanceerde elektronica te
hebben voor de moderne booteigenaars. Daarom hebben ze een krachtige
12V 54 Amp wisselstroomgenerator toegepast die genoeg vermogen
levert voor GPS kaartplotters en radar. De DF300 heeft ook een
duo circuit oplaadsysteem dat kan worden gebruikt om een duo-batterij
te voeden, vaak gebruikt op grotere boten.